Om OpenConnect

OpenConnect er en motor til integration mellem systemer – en dataudvekslingsmotor.

OpenConnect er udviklet til, hurtigt at lave integration mellem ét system og et andet system. Vi har stor succes med integration mellem fx Navision eller CSV udtræk og så SmartWeb som webshop og har mange forskellige virksomheder kørende på en OpenConnect løsning.

Opsætningen er 100% individuel og laves specifikt til dig som kunde. Vi har masse elementer som vi binder sammen til dig, så du får præcis det du ønsker. Og ønsker du at udvide omfanget af integrationer eller databehandliger, er det altid en mulighed. OpenConnect kan som udgangspunkt, lave integrationer til rigtig mange forskellige systemer.

OpenConnect behandler oplysninger i batchkørsler, som er små “programmer” som afvikles i forskellige intervaller (fx hver nat kl 01:00 eller hver 5 minut på hverdage)

  • OpenConnect giver mulighed for bl.a.
  • Integration: CSV, Navision, Axapta, BaaN, Astra, SmartWeb, FTP, Screenpublisher, Lotus Notes
  • Udveksling af data via API’er (ind/ud)
  • Workflow
  • Beregning af data
  • Samling af data i nyt datasæt
  • Mailudsendelser
  • Mail design
  • Databehandling/efterbehandling
  • Billedbehandling
  • Afvikling af skeduleret jobs

Hvem kan bruge OpenConnect?

Dem der bruger OpenConnect gør det typisk fordi det er for dyrt eller for bøvlet at udvikle på deres eksisterende løsning (fx Navision) eller det simpelthen ikke er muligt at ændre noget i programkernen på SmartWeb. OpenConnect er det mellemlag der gør at der ikke behøves at blive udviklet specielle løsninger på interne systemer.

Eksempel:

Du har en Navision løsning, hvor alle dine 5000 produkter og varianter ligger i. Nu har du købt en hosted webshop (fx SmartWeb) fordi du gerne vil tilbyde dine kunder en mulighed for at købe hos dig når de har lyst. Men at oprette 5000 produkter med tekster billeder mv manuelt i en webshop, kan for mange virke helt uoverskueligt – for slet ikke at tale om det daglige vedligeholdelsesarbejde; hvis der sker prisændringer mv.

Her kommer OpenConnect ofte ind i billedet. Vi stiller en platform til rådighed, som automatisk opretter alle produkter med basisinformationer første gang, og så sætter vi en OpenConnect kørsel op, som 4 gange i døgnet opdatere priser, lagerstatus mv fra din Navision til webshoppen. Når kørslen er færdig sendes der en mail til dig om hvilke produkter der er opdateret. Ganske enkelt.

Eksempel på integration mellem Astra og SmartWeb med brug af OpenConnect.

 

%

OpenConnections